tisdag 17 januari 2012

Utmaning - kettlebell

För att få allt att fungera med två personer som startar tidigt på dagarna och slutar jobb så att det blir hemkomst först vid 19-tiden krävs en del planering om man vill både äta och träna bra.
Frukost förbereder vi alltid kvällen före. dukar fram allt som går utom det som måste stå kallt. Lunchlådor fixas i ordning och ställs i högar i kylen så att det bara är att ta med nästa morgon. Vi kollar av att alla ingredienser finns för att laga middagen till kvällen.
En matsedel planeras för veckan under helgen och så köper vi hem allt det vi behöver.
När allt fungerar exakt så här är det toppen. Visst faller man ur ibland, eller har gjort i alla fall. Nu är det hårdare tag som gäller och då måste man tänka sig för hela tiden.
Baconlindad pannbiff med parmesanost
En utmaning som vi antog efter att jag hade sprungit på den av en slump på nätet är denna. Lev Starkt, klicka på länken här om du är nyfiken. Du måste bli medlem på sidan för att kunna läsa all information, men det är det värt. Det tycker i alla fall jag. Den här månaden slipper jag göra planering och listor själv som jag har gjort tidigare. Nu kan jag luta mig tillbaka, få recept, inköpslistor och matsedel. Helt perfekt!

Från träningsprogrammet som förslås här kom också idén att köpa kettlebells. Tack för den idén! Gillar den träningen jättemycket. Omväxlande, snabb och uppbyggande på kort tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar