torsdag 12 maj 2011

Snabb vända

Det blev en snabb vända stavgång idag.
Lite sena hem och inte helt stabilt väder (tryckförändring) gjorde att vi beslutade oss för en snabbmarsch på ca. 40 min.
Det gav ändå tillräckligt mycket puls och energiåtgång för att få lite känsla för funktionen hos lite nya inköp. Ett par nya löparshorts (Dick) och tidigare inköpt vindjacka (Dick) fick bekänna färg och motsvarade med råge ställda förväntningar.
Kravet på dom kläder jag (Dick) använder är att dom i alla lägen ska klara av att ventilera ut fukt, vare sig det är plagg avsedda för vandring eller träning, men ändå bibehålla rätt temperatur.
Jag avskyr att känna mig fuktig och för varm, för att därefter bli helt avkyld när man stannar upp.
Jag är alltså beredd att betala för kvalitet och fungerande prylar då en sådan investering klart vägs upp av trivselfaktorn!


Adidas M10 Hooded jkt
Adidas Supernova 7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar